Ole Torp i samtale med Steinar Nielsen

oktober 22 @ 19:00 - 20:30

Portrett

Torsdag 22. august 1940 ble D/S Keret av Bergen innhentet i Atlanterhavet av den tyske ubåten U-37. På hvert eneste tokt har ubåtkaptein Victor Oehrn sendt handelsskip til havets bunn. Om bord i D/S Keret står 26 år gamle Nicolay Torp som styrmann og telegrafist.

Nå forteller sønnen, den profilerte journalisten og NRK-programlederen Ole Torp, om farens dramatiske seilas og hans opplevelser som krigsseiler i de seks årene han var hjemmefra.

Boken, «Dypet under ham» er i tillegg en bok om krigens ettertid, om hvilke merker krigen satte ikke bare hos krigsseilerne men også i neste generasjon.

Ole Torp er født i Bergen i 1951. Han har reist verden rundt som reporter for NRK og Dagbladet. Han har vært korrespondent i New York, Washington D.C. og Beijing.

Denne kvelden møter du Ole Torp i samtale med journalist og redaktør Steinar Nielsen.

BokforsidePortrett

oktober 22