Dramatisert lesning av «Emil i Lønneberget»

23. september 2023 @ 11:30 - 12:00

emil

Vi inviterer til fortellerstund lørdag 23. september kl. 11.30 på Lillesand folkebibliotek. I 2023 er det 60 år siden Astrid Lindgren skrev den første boken om Emil i Lønneberget, og det skal markeres med en nylaget, dramatisert fortellerstund av og med skuespiller Thomas Jørstad Pettersen. Emil i Lønneberget handler om gutten Emil Svensson som bor på gården Katthult i Småland sammen med sin mor Alma, sin far Anton, sin søster Ida, tjenestepiken Lina, og gårdsgutten Alfred. Emil er en nyskjerrig, snill og løsningsorientert gutt som hele tiden finner på nye kreative måter å løse ulike situasjoner på. Det er bare det at alle disse «løsningene» ofte blir sett på som rampestreker eller «hyss» av hans far, noe som gjør at Emil til stadighet blir jaget ut i snekkerboden mens hans far roper «EEEEEEMIIIIIIL!!!»

Og det er akkurat denne jubileums-fortellerstunden handler om. Lesestunden passer for barn fra 3 til 7 år og forestillingen varer i ca. 25 minutter. Det er gratis, men begrenset med plasser, derfor må man hente gratis fribilletter på biblioteket fra 11. september.

23. september 2023