Solsikke-workshop

22. april 2023 @ 12:00 - 13:00

Bli med å så den LENGSTE solsikken i Agder! Alle barn og unge i Lillesand kommune kan bli med på solsikkeaksjonen. Her gjelder det å så den lengste solsikken i løpet av sommeren, og så kårer vi en vinner til høsten. Derfor starter vi solsikkeaksjonen med å holde solsikke-workshop på Lillesand folkebibliotek lørdag 22. april kl. 12.00. Det er begrenset plasser, og man må derfor melde seg på til biblioteket@lillesand.kommune.no med navn og alder på barn. Her skal vi male og dekorere melkekartonger til fine solsikke-potter, og plante solsikker i dem. Alt av utstyr får man på biblioteket, men husk klær man kan få maling på! Passer for barn og unge fra 7 år og oppover. Barnehager og 1. trinn vil bli invitert til biblioteket for å hente frø senere. Om du ikke har mulighet til å bli med på solsikke-workshopen kan du hente solsikkefrø på biblioteket etter 10.april. Da sår du solsikke hjemme, og så på høsten leverer du et bilde med mål av solsikken din, slik at vi kan kåre vinneren med lengste solsikke. Bibliotekene i Tangvall, Birkenes, Grimstad og Flekkefjord er også med, og vi vil også kåre en vinner i Agder.

Så solsikke

22. april 2023