Våren er på vei og du kan låne frø fra frøbiblioteket på Lillesand Folkebibliotek! Ordningen er basert på tillit. Du kan låne frø hele året. Du trenger ikke å ha levert frø til frøbiblioteket for å kunne låne, men du forplikter deg til å prøve å levere tilbake frø om høsten. Pakk frøene inn i egne frøposer (kan få gratis på biblioteket) og lever dem merket med frøsort. I desember teller vi poser og oppdaterer sortslisten.

Frø til utlån i 2022:

Akeleie / Asters / Blodbeger/ Blomkarse / Busknellik / Chili / Erteblomster / Gresskar / Hagepoppelrose / Judaspenger /  Kattost Malva / Ridderspore/ Ringblomst / Ruccola / Rød kløver / Solsikker / Stokkroser / Sukkererter / Squash / Tagetes små og store / Tomater / Voksbønner / Valmuer / Ulike ( frø som bare er enkeltvise poser : lukt ertemix, løvemunn, tusenfryd )